Monday, September 06, 2010

Bazaar Ramadhan:25th Ramadhan

Yesterday, we went to Bazaar Ramadhan for the
2nd time in this Ramadhan...tp myself tggu dlm kete jek...
sbb ada nbook huhuhu...ilang kena curi nnt, sape nk ganti??
nau'zubillahh...

Orite... here are the piccas at the car park in
front of the Stadium Makmur...and the number of the
cars kept increasingss...



and below plak are kuihs that we bought at Bazaar Ramadhan tu...
pic karipap lupa nk snap... the taste is not bad...
but for those 2 types of kuihs below,
well... what u expect sgt kalo dah bli kat bazaar
Ramadhan rite? telan je laa...nak sedap, kena DIY ...
InsyaAllah u'll be more satisfy! =)


pulut gaul nyor pedas...
seri muka pulut hitam... a brave alternative of typical seri muka tu...
but my hubby said, x sedap sgt...biasa2 je...

so what's the meal for today's iftar ekk? ermm... nnt dipikirkan...
gtg to majlis sambutan bulan kemerdekaan plaks...


Wednesday, September 01, 2010

Cuti "Mendeka"ku

I've spent my merdeka holiday at senai... completing the cookies order with my SIL and MIL.... penats tp sonots tak hengats huhuhu... blending, mixing, kneading, adopting, tableting, dipping, spreading, cutting and pasting...fuh!!! mmg besst! most of the piccas has been uploaded at fb... luckily all of our orders managed to be prepared... ada byk lg order utk senai and pekan... all of them are now in the preparing mode... for those who orders with me, ur order will available to be grabbed by tomorrow ekk...

below are some piccas taken at jln sungai chat for the famous murtabak singapore, kedai yg jual tauhu bakar yg mantop, angsana plaza and simpang renggam...

  nk cepat, order by call, luckily when we arrived there,
org masih blom berkerumunanss huhuuh...
kedai jual tauhu bakar mantop - near to kedai murtabak singapore tu

 jem nk poei angsana plaza (@_@)
small part of angsana area
one of cookies shop@angsana huhuhu... sooo colorful!!
one of kerepek and cookies area @ angsana
=)
piley...pileeyyy!!
jom poie smpg renggam plak... for a heavennnn place of kerepeksss by IKS

piley...pileyy... dan pileeyyy!!


sila Q utk membayo huhuuhu..

overall, it was such an exhausted holiday for me but i really enjoice every moment there with baking and food + kerepek hunting =) ... apapon, henjoice the piccas!

Tuesday, August 17, 2010

"3 haru sahaja!"

mgkn sbb puasa, taip iklan pon dah salah...
yg tukang QC pon  sama... 
penat pose sampai tak notice 
typo-error situ..
besa plak iklan tu huhuhu...
mmg haru!


Tuesday, August 10, 2010

"wut a jerk"

first of all, sorry for the "uneasy" title of this entry huhuhu... 
the title given doesn't have any connection with the enclosed picture... 
kalo ada pon, sbb this mabeles mouth-watering
coolblog can be bought at IOI Kulai Johor
WHICH is stated as a "jerk" place by a Kulim's pregnant lady 
recently huhuhu (mmg xde insuren la mulut)
and this coolblog tersgtla mantop rasanya huhuhu...
not just get rid u off from thirsty tp kenyaaannggg...
there are various types of flavour... mine is choc oreooo with pearlsss
(huhu.. masih terasa kesedapannya...)
as this plastic glass of this lucious coolblog did accompany me 
during buat kuih raya kat senai baru2 ni
burrpp...alhmdlh :D

talking about kuih raya, buley la place ur order lagi sementara
order masih dibuka... sample pon utk utk dirasa tp
limited edition only... sapo cepat dio la dapek...
hehehe

below plak are some piccas snapped during our
ronggeng2 time @ Tebrau City...
ada such a HEAVENNN SALES at its big Jaya Jusco
Apo laie... marila perabiskan duit lagi!! ;-)





 okla pren... that's all... nnt cite laie...
wishing all of u
Selamat Berpuasa dan Berterawih mlm ni  :)

ShareThis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

pergilah melancongss!!